2 Nisan 2015 Perşembe

Hemşirelik Hizmetleri Müdür Yardımcısı




Görevin Tanımı : Kurumun ve Hemşirelik Hizmetleri Müdürlüğünün politika ve hedefleri doğrultusunda Hemşirelik hizmetlerinin en üst düzeyde planlanması, örgütlenmesi, yürütülmesi, denetlenmesi ve değerlendirilmesinde Hemşirelik Hizmetleri Müdürü tarafından yetkilendirilen görevleri yürüten, Hemşirelik Hizmetleri Müdürünün hizmetle ilgili vereceği görevleri yerine getirmekle ve Müdürün bulunmadığı hallerde kendisine vekalet etmekle yükümlü kişidir. Hemşirelik Hizmetleri Müdür yardımcıları personel geliştirme, eğitim, hizmet–bakım, araştırma, kalite görevlerini yürütmek üzere en az 1 kişi veya kurumunun iş hacmi ve yatak sayısı dikkate alınarak yeterli sayıda görevlendirilir.


Eğitimi : Hemşirelikte lisans mezunu olup, lisans üstü eğitim yapmış olmalıdır.


Deneyimi : En az 5 yıl mesleki deneyimi olmalıdır.


Görevlendirme : Hemşirelik Hizmetleri Müdürünün önerisi ile Dekan tarafından görevlendirilir.


Kişisel Nitelikler :

  • Liderlik yapabilme
  • Yönetim becerisine sahip olma
  • Güvenli davranış biçimine sahip olma
  • Kişiler arası olumlu ilişkiler kurabilme
  • Etkin dinleme, problem çözme ve doğru yargılama gücüne sahip olma
  • Çatışmaları önleyebilme
  • Tarafsız ve ön yargısız olma
  • Mesleki felsefeye sahip olma
  • Mesleki gelişmelere ve yeniliklere açık olma
  • Mesleğine ve hizmet verdiği gruba karşı duyarlı olma
  • Analiz ve sentez yapabilme

Görev Yetki ve Sorumlulukları :

  1. Anabilim Dallarına, planlanan sıklıklarla hemşirelik hizmetlerini değerlendirme vizitleri yapar. Hizmetlere yönelik raporları ve önerileri Hemşirelik Hizmetleri Müdürüne sunar.
  2. Hemşirelik Hizmetleri Sorumlularının çalışmalarını planlar, raporlarını inceler ve gerekli düzenlemeleri sağlar.
  3. Servis/ünite Sorumlularının düzenlediği ve Hemşirelik Hizmetleri Sorumlusunun kontrol ettiği çalışma listelerini onaylar.
  4. Tüm hemşirelerin bilgi formlarının ve kişisel dosyalarının tutulmasını sağlar.
  5. Hemşirelik Hizmetleri Müdürlüğünde çalışanların işbirliğini sağlar.
  6. Hemşirelik Hizmetleri Müdürlüğü tarafından oluşturulan komitelerinin işleyişlerini kontrol eder, danışmanlık yapar. 
  7. Hemşirelik Hizmetleri Müdürü tarafından görevlendirildiğinde kurum tarafından oluşturulan komite/kurul toplantılarına katılır.
  8. Hemşirelerin iş doyumunu ve çalışma isteğini artırmaya yönelik çalışmalar planlayarak Hemşirelik Hizmetleri Müdürüne önerir, gerektiğinde uygulamaya koyar.
  9. Hemşirelik hizmetlerinin uluslararası standartlara göre yürütülmesi için gelişmeleri takip eder, inceleme ve araştırma yapar, bu konudaki çalışmaları destekler, müdürü bilgilendirir. 
  10. Kurumda sunulan hemşirelik bakım hizmetinin kalitesini artırmak için kurum içi-kurum dışı seminer, konferans ve çalışma grubu gibi etkinliklere katılır ve hemşirelerin katılımını sağlar.
  11. Hemşirelerin iş ile ilgili sorun ve şikayetlerini dinler, çözüm bulmaya çalışır, çözümlenmesi konusunda Hemşirelik Hizmetleri Müdürüne önerilerde bulunur.
  12. Hemşirelerin çalışma isteğini ve iş doyumunu olumsuz etkileyen koşul ve durumları rapor eder, çözümü ile ilgili önerilerde bulunur.
  13. Genel işleyiş ile ilgili meydana gelen sorunlarda diğer disiplinlerle çözüme yönelik işbirliği kurar ve rapor eder.
  14. Hemşirelik uygulamalarının bakım protokolleri ve talimatlara uygun yapılmasını sağlar.
  15. Hemşirelik Hizmetleri Müdürlüğüne bağlı çalışan tüm hemşirelerin ve yeni işe başlayan hemşirelerin eğitim gereksinimlerinin belirlenmesi, önceliklerin saptanması, planlanması ve eğitimin verilmesini sağlar.
  16. Kurum politikaları ve Hemşirelik Hizmetleri Müdürlüğünün misyon ve vizyonu doğrultusunda eğitim çalışmalarını değerlendirir, raporlarını hazırlar ve Hemşirelik Hizmetleri Müdürüne sunar.
  17. Eğitim programlarına katılanlara ilişkin kayıtları tutar ve kayıt sistemlerini geliştirir.
  18. Eğitim materyali arşivi geliştirir. Eğitim teknolojisindeki yeni gelişmeleri izler ve uygulanmasını sağlayıcı çalışmalar yapar.
  19. Hemşirelik uygulamalarının geliştirilmesi ve hasta bakımına yönelik araştırma ve projeleri planlar, sonuçlarını uygulamaya koyar.
  20. Hemşirelerin mesleki bilgi-beceri gereksinimlerini saptar, Hemşirelik Hizmetleri Müdürüne rapor eder.
  21. Kuruma yeni başlayan hemşirelerin kuruma uyumunda danışmanlık yapar.
  22. Hemşire yatakhanesi/ misafirhanede hemşirelerin yerleştirilmesini sağlar ve denetler.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder