2 Nisan 2015 Perşembe

Hemşirelik Hizmetleri Müdürü



Görev Tanımı: Hastane içinde hemşirelik hizmetlerinin planlanması, örgütlenmesi, yürütülmesi, denetlenmesi, değerlendirilmesi ve koordine edilmesinden; kalite, eğitim ve araştırma faaliyetlerinin sürekli geliştirilerek kurum politikaları doğrultusunda yerine getirilmesinden sorumlu kişidir.


Eğitimi: Hemşirelikte lisans mezunu olup, lisansüstü eğitim yapmış olmalıdır.


Deneyimi: En az 10 yıl mesleki deneyimi olmalıdır.


Görevlendirme: Dekanın önerisi ile Rektör tarafından görevlendirilir.


Kişisel Nitelikler:

  • Liderlik yapabilme
  • Yönetim becerisine sahip olma
  • Güvenli davranış biçimine sahip olma
  • Kişiler arası olumlu ilişkiler kurabilme
  • Etkin dinleme, problem çözme ve doğru yargılama gücüne sahip olma
  • Çatışmaları önleyebilme
  • Tarafsız ve ön yargısız olma
  • Mesleki felsefeye sahip olma
  • Mesleki gelişmelere ve yeniliklere açık olma
  • Mesleğine ve hizmet verdiği gruba karşı duyarlı olma
  • Analiz ve sentez yapabilme

Görev Yetki ve Sorumlulukları :

  1. Kurum politikaları doğrultusunda hemşirelik hizmetleri bakım standartlarının geliştirilmesi ve kalite yönetimi programlarının oluşturulmasını sağlar, yapılan çalışmalarda görev alır.
  2. Hemşirelik hizmetlerinin hasta hakları ve etik kurallar doğrultusunda verilmesini sağlar ve denetler.
  3. Hemşirelik hizmetlerinin uluslararası standartlara göre yürütülmesi için gelişmeleri takip eder, inceleme ve araştırma yapar, bu araştırma sonuçlarının hemşirelik bakımında kullanılmasını sağlar, bu konudaki çalışmaları destekler.
  4. Kurumda sunulan hemşirelik bakım hizmetinin kalitesini artırmak için kurum içi - kurum dışı seminer, konferans, çalışma grubu gibi etkinliklere katılır ve hemşirelerin katılımını sağlar.
  5. Öğrenci hemşirelerin eğitimi için uygun çalışma ortamını oluşturur, öğretim elemanları ile işbirliği yaparak okul-hastane işbirliğini destekler.
  6. Mesleğe yeni başlayan hemşireler ile çalışan hemşirelerin bilgi birikimlerini artırıcı uyum programı, eğitim, seminer vb. çalışmaların yapılmasını sağlar.
  7. Hemşirelik Hizmetleri Müdürlüğünü temsilen kurum tarafından oluşturulan komite çalışmalarına ve toplantılara üye olarak katılır.
  8. Düzenli olarak hemşire ihtiyacını belirler, Hemşirelik Hizmetleri Müdürlüğünün çalışmaları, gereksinimleri ve sorunları hakkında üst yönetime sözlü/yazılı bilgi verir.
  9. Kurumun hizmet sunumundaki amaçları doğrultusunda, hemşirelik hizmetleri için kısa/uzun vadeli amaç ve hedefleri belirleyerek, bu yönde yapılacak çalışmaları organize eder ve denetler.
  10. Kurumda kaliteli, etkin, bilimsel verilere dayalı hemşirelik hizmetlerinin sunumunun sağlanması için gerekli komiteleri kurar, standartları belirler ve tüm çalışan hemşirelerin etkin katılımını sağlar.
  11. Hemşirelik Hizmetleri Müdürlüğüne bağlı organların faaliyet raporlarını ister ve değerlendirir.
  12. Klinik ihtiyaçlar, hemşirelerin eğitimi-deneyimi ve yetkinlik değerlendirmelerine göre kurum içi görevlendirme, ödüllendirme ve terfi işlevlerini yerine getirir.
  13. Hemşirelik hizmetini yerine getiren her kademedeki hemşirenin mevcut kanun, tüzük, yönetmelik hükümlerine göre çalışmalarını sağlar.
  14. Yetki alanı içindeki hemşirelerin yetkinliklerini değerlendirerek, artırmaya yönelik tedbirleri alır ve uygular.
  15. Hemşirelerin yetkinlik değerlendirmelerini ve niteliklerine göre mümkün olan şartlarda istihdamı organize eder.
  16. Hemşirelik hizmetleri organizasyon şemasında yer alan hemşirelerin yer değiştirme, disiplin cezası vb. işlemlerini yapar.
  17. Hemşirelik hizmetleri yönetiminin her kademesinde görev alacak Hemşirelik Hizmetleri Sorumlusu, Sorumlu Hemşire ve özel dal hemşirelerini belirler, görevlendirir ve göreve uyumunu sağlar. Gerekirse görev değişikliğini yapar.
  18. Kaliteli hemşirelik hizmetleri sunumunu etkileyen faktörlerin değerlendirmesini yaparak, alınması gereken önlemleri ilgili birime iletir.
  19. Hemşirelik hizmetlerinin yürütülmesinde gerekli araç, gereçlerin sayı ve niteliklerinin belirlenmesi ve temini için hemşireleri ilgili komisyonlarda görevlendirir.
  20. Hemşirelik Hizmetlerinin yürütülmesi ile ilgili bilgi kayıt sistemlerini geliştirir ve bunların kullanımı için gerekli düzenlemeleri yapar.
  21. Olağanüstü durumlar için kaza ve afet programları doğrultusunda ilgili birimlerle işbirliği içinde, acil durum planlamaları yapar ve gerekli durumlarda uygulamaya koymak üzere ekibini hazırlar.
  22. Hemşirelerin sağlığının korunması ve iş güvenliğine yönelik önlemler alır ve kaza raporlarının tutulmasını sağlar.
  23. Kendisine bağlı yönetim organları ile düzenli toplantılar yaparak hemşirelik hizmetleri sunumunda yaşanan sorunları değerlendirir ve gerekli girişimlerde bulunur. 
  24. Hastane yönetimi ile işbirliği yaparak nöbete kalan hemşireler için gereken hemşire yatakhanesi/misafirhane hizmetlerinin organize edilmesini ve amacına uygun olarak kullanılmasını düzenler.
  25. Her düzeydeki yönetici hemşireye çalışmalarında danışmanlık ve rehberlik eder.
  26. Hasta bakımını değerlendirmek, sorun ve gereksinimlerini belirlemek üzere gerektiğin-de ünite ve hasta viziti yapar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder